Kjøp og leveringsbetingelser

Curaofsweden.no drives av:
Fargust AS (orgnr 920 622 429) c/o ECIT AS
Rolfsbuktveien 4A, 1364 Fornebu

Ved bestilling av vektdyne eller vektteppe blir det kun inngått avtale om kjøp når Fargust AS bekrefter bestillingen gjennom en e-postbekreftelse. Ordrebekreftelsen genereres automatisk i vår database uten manuell gjennomgang. Avtalen er innlevert hos Fargust AS. Vi inngår bare avtaler med en myndig person eller en mindreårig dersom en formynder er tilstede.

Betalingsalternativer

Klarnas betalingsalternativer inkluderer. Faktura, delbetaling eller kortbetaling. Sendinger som ikke hentes debiteres en kostnad på 199, - Priser: Fargust AS priser inkluderer mva med 25%.

Administrasjon / fakturagebyr:

Bestillinger kan bli belastet med et administrasjonsgebyr. Summen avhenger av hvilken betalingsmetode som brukes og oppgis i kassen under betaling, før kjøpet er fullført.
Fraktkostnader:Fraktkostnader står under det respektive produktet. CURA vektdyner leveres i dag uten kostnad for kunden.

Øvrig informasjon:

Kredittopplysning

Hvis du betaler direkte med et bankkort/kredittkort, blir det ikke gjennomført noen kredittopplysninger på nettsiden. Hvis du velger å betale med faktura, blir den vanlige kredittopplysningen gjort før kjøpet er fullført / godkjent i Fargust nettbutikk. Kredittopplysningen er gjort automatisk, ingen spesifikk kredittforespørsel blir registrert. For at fakturainnkjøp skal godkjennes for deg som privatperson, kreves det at ingen betalingsanmerkninger er registret og at den årlige inntekten er over et visst nivå. Kredittinformasjonen håndteres av Klarna.

Levering

Normal leveringstid for varer som er på lager er for de fleste varer 2-6 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen. Avvik kan oppstå, men vil dette vil du på opplyst på nettsiden (via et kollisøk på PostNord), via bestillingsbekreftelsen eller av Fargust kontakter deg på telefon eller e-post. Du har da selvsagt rett til å heve kjøpet eller endre bestillingen din. Kontakt oss dersom du ønsker å heve kjøpet. Lengre leveringstider for produkter som er oppført i lokalt lager, informerer vi om via kundeportalen.

Leveranse

Fargust AS leverer med PostNord. Den vanligste er transportmetoden Fraktbrev, som leveres direkte til sluttkundens postkasse/nærmeste postkontor.

For større leveranser kunngjør PostNord og bestemmer dag og omtrentlig leveringstid.

Varsling (SMS og E-post)

Samme dag som pakken din ankommer nærmeste postkontor, sendes en SMS-melding til det mobilnummeret du har oppgitt. For å innløse bestillingen din, tar du mobiltelefonen din til postkontoret, viser SMS-meldingen og gyldig ID. MERK! Hvis du oppgir et mobilnummer, vil du kun bli varslet via SMS og e-post (ingen brev vil bli sendt til deg). I dag blir de fleste varslinger gjort uten å sende ut papirformat, og på denne måten bidrar vi alle til et bedre miljø.

Varselbrev

Gjelder når Fargust ikke har mottatt gyldig mobilnummer eller at leveransen er større eller tyngre enn det som er tillatt i transportalternativet Fraktbrev. Postkontor sender et brev til postadressen. Ta med brev til det utpekte postkontoret for å hente bestillingen din.

Forsinkelser

Hvis forsinkelser oppstår vil vi varsle deg via kundeportalen, bestillingsbekreftelsen eller ved at Fargust kontakter deg via e-post eller på telefonen. Som kunde har du alltid rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Kontakt oss så snart som mulig dersom du finner ut at bestillingen din er forsinket. Fargust jobber alltid for å prøve å løse problemet på best mulig måte for våre kunder. Det kan imidlertid være spesielle anledninger som gjør det umulig for oss å fullføre og levere bestillingen, for eksempel hvis leverandøren ikke kan oppfylle sin forpliktelse til oss. Vi forbeholder oss retten til å frasi oss fra alle erstatninger angående leveringsforsinkelser.

Delt ordre

Skulle noen av artiklene du har bestilt, ha en betydelig lengre leveringstid enn andre varer, kan vi i noen tilfeller dele bestillingen din. Som kunde må du aldri betale mer enn den avtalte originale frakten.

Transportrisiko

Fargust står for transportrisiko, dvs. risikoen for at varene blir skadet eller tapt under transport fra vårt lager til deg. Hvis et produkt er skadet under levering, bør kunden straks kontakte Fargust AS kundeservice og ikke pakke ut varene dersom pakken er skadet. Kunden er ansvarlig for skader som oppstår ved en mulig returforsendelse dersom kunden har valgt å returnere et produkt: for eksempel. bruk av angrerett på kjøpet.

Ordre som ikke hentes

For alle sendinger som ikke hentes belaster Fargust AS kunden NOK 199 (i tillegg til retur / håndteringskostnad), større bestillinger belastes med høyere beløp. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returforsendelse og administrasjonskostnader.

Garanti

Fargust AS selger Cura vektdyner og vekttepper med 10 års garanti. Spar på fakturaen eller kvitteringen for fremtidig bruk av garanti (ved delvis betaling må utleveringsdokumentet spares på).

Garantisaker registreres via kundeportalen. Du kan også sende service- og support saker til info@curaofsweden.no

Angrerett

Du har 90 dager med angrerett på alle CURA sine vektdyner og vekttepper. Produktet må ikke pakkes ut (emballasjen må ikke brytes). Angrerettdagene begynner fra dagen du mottok / innløste varene. Hvis du angrer på kjøpet, er du ansvarlig for retur og administrasjonskostnadene. Å utføre angretten skjer via kundeportalen.

Hvis du angrer på kjøpet ditt før varen/varene har forlatt lageret, er det begrenset mulighet til å stoppe leveransen, fordi mange trinn i vår ordrehåndtering gjøres automatisk. Du har fortsatt full angrerett – men fraktkostnadene til oss blir imidlertid ikke kreditert.

Bytte

Ved bytte av produkt er kunden ansvarlig for returporto. Hele bestillingen krediteres når retur ankommer vårt lager. En ny ordre må opprettes for ønsket produkt. Produktet må være ubrukt for at bytte skal godkjennes. Det vil si at emballasjen må være ubrutt.

Reklamasjon

Ved reklamasjoner, uansett type, må Fargust AS kundeservice alltid kontaktes - vennligst besøk vår kundeportal. Returhåndtering / prosedyren kan endres avhengig av hvilket produkt kunden ønsker å returnere eller endre.

Retur og klager registreres av kunden via kundportalen. Besøk vår kundeportal.

Refusjon

Eventuelle refusjoner returneres direkte til ditt bankkort. Hvis du har betalt på en annen måte, blir pengene dine overført til din bankkonto, personlig konto eller bankgirokonto via en tilbakebetalingskonto. Tilbakebetaling gjøres normalt innen 10 virkedager fra den tid vi mottok og godkjente din retur.  For fullstendig informasjon om salgsbetingelser og forbrukerkjøp, se www.forbrukertilsynet.no