Trening, god søvn med vektdyner, vekttepper gir gode resultater

Treningsfilosofi:

“Sammen skaper vi en livsstil ved å finne de riktige verktøyene for å lykkes og oppnå målet ditt. Jeg vil være ved din side, faller du så fanger jeg deg! Gjennom engasjement, glede og hjerte tar vi det hele veien. ”

Jeg har trent hele livet og har over 20 års erfaring fra elitetrening. Jeg har konkurrert på høyt nivå i gymnastikk, atletikk og fitness. Jeg ser på dietten som en utrolig viktig del av øvelsen og fokuserer på både vekttap og vektøkning.

Min store lidenskap er trening og helse, og jeg varierer med løping, yoga, vekt trening og en rekke andre aktiviteter. Dette har jeg gjort siden veldig tidlig alder. Jeg elsker og brenner for å se at folk lykkes, og bruke de riktige verktøyene for å lykkes gjennom komme hele prosessen.

Dårlig søvn bryter ned din trening.


Søvn og trening er to veldig gode verktøy for å opprettholde god helse. Men hvis du sover dårlig, vil kroppen din ikke restituere seg og treningen din vil bli bortkastet. Dårlig søvnkvalitet fører til muskeltap og økt fedme. Hvis du ikke sover nok, får kroppen ikke den energien den trenger og kan ikke lade batteriene til neste treningsøkt.

Du kan sove når du blir gammel
Sannheten er motsatt - hvis du sover for lite, kan det koste deg helsen din senere i livet.

- Hvis du sover for lite, er det definitivt ikke bra for kroppen din, og heller ikke for hjernen. Jeg vet selv hvor viktig det er å sove fordi jeg gjorde feilen å ikke å sove nok. Jeg innså at jeg måtte droppe alle sene kvelder foran PCen og TVen, for å takle det harde arbeidet mitt. Etter 3 uker med dårlig og mangelfull søvn, var jeg helt utslitt. Du trenger din søvn, og slurver du med den, kan det være vanskelig å finne tilbake.

Viktige byggesteiner
Riktig kosthold og trening har lenge vært byggesteinene for å bygge en sunn kropp, men nå har studier vist at søvn er minst like viktig.

- Hvis du ikke får nok søvn, får du ikke gode resultater fra trening,  på samme måte som om du slurver med kostholdet. Får du ikke nok søvn så vil humøret, fokuset, konsentrasjonen, læringsevnen og de fleste andre høyere funksjoner forringes. Kort sagt, å sove for lite motvirker mange av målene vi har for et sunt liv, sier Malin Johansson.

Få bedre søvn med bruk av vektdyner eller vekttepper.
I hennes arbeid som personlig trener har Malin møtt både voksne og barn som har følt seg mye bedre med bruk av vektdyner eller vekttepper når de sover.

- Det er flere studier som har vist at den tunge vekten mot kroppen har en beroligende effekt for mange. De blir mer avslappet, føler seg rolige og de faller fortere i søvn.